Korábban ér véget a vasúti sztrájk Németországban, megkezdik a tárgyalásokat – A szakszervezet vezetője hatalmas beszédet mondott

Korábban ér véget a vasúti sztrájk Németországban, mert február 5-től tárgyalásokba kezd a szakszervezet és a Deutsche Bahn. A vasút szeretne márciusra megállapodni.




A Deutsche Bahn személyszállító járatain a mozdonyvezetők sztrájkja hétfőn hajnali 2 órakor ér véget. A sztrájkot eredetileg hétfő este 6 óráig hirdették meg, és múlt szerdán kezdődött. A tehervonatok a tervek szerint vasárnap 18 órától közlekednek újból.

A Deutsche Bahn és a mozdonyvezetők szakszervezete, a GDL újra akarják folytatni a tárgyalásokat.

Már szombat reggel kiderült, hogy a két fél ismét tárgyalásokat folytat.

A tárgyalások végre újra sínen vannak. Azt szeretnénk, ha az utasok nyugodtan tervezhetnék utazásaikat, munkavállalóinknak pedig hamarosan béremelést helyezhetünk kilátásba.

– mondta Martin Seiler, a DB emberi erőforrásokért felelős igazgatósági tagja sajtóközleményében.

Február 5-től kezdődő tárgyalások

Február 5-től kezdik meg a bértárgyalást, és a cél az, hogy március elejére megállapodás szülessen. Március 3-ig biztosan nem lesznek vasúti sztrájkok, ebben egyeztek meg.




Hétfőn még lehetnek korlátozások

A Deutsche Bahn az elmúlt napokban a sztrájk ideje alatt a távolsági járatokon a szokásos járatok mintegy 20 százalékát kínálta rendkívüli menetrenddel. A távolsági és regionális járatokon jövő hétfőn még mindig lehetnek elakadások.

Kérjük utasainkat, hogy hétfőn ismét időben, utazásuk megkezdése előtt még ellenőrizzék járatuk indulását” – kéri a vasúttársaság.

Azok az utasok, akik január 24. és 29. közötti sztrájk idejére tervezték utazásaikat, továbbra is felhasználhatják vonatjegyeiket egy későbbi időpontban.

A Deutsche Bahn és a GDL közötti bértárgyalások november elején kezdődtek. Az első forduló után Claus Weselsky, a GDL főnöke figyelmeztető sztrájkot hirdetett, a második forduló után pedig kudarcnak nyilvánította a tárgyalásokat, és szavazást kezdeményezett. Azóta tárgyalás helyett eszkalálódott a helyzet, a mostani 6 napos meghirdetett sztrájk a leghosszabb.

A heti munkaidő továbbra is nehéz kérdés

A tárgyalások egyik eddigi vitás pontja a szakszervezet követelése, hogy a heti munkaidő 2028-tól 38 óráról 35 órára csökkenjen, teljes bérkompenzáció mellett, itt a több műszakos munkaidőről van szó.

A szakszervezet vezetője tegnapi drezdai beszédében, mint büszke drezdai, nem csak a Deutsche Bahn vezetőségét, a management-et, de a kormányt is támadta. Elmondta, hogy szégyen, hogy Svájc képes pontos vonatokat járatni, a német pedig nem. A vezetőséget “időrablóknak” nevezte, akik ellopják az emberek idejét a pontatlansággal.

Baden-Württembergben, Stuttgartban két napja tartott nagyon sikeres beszédet a szakszervezeti tagok előtt, ahol szintén elmondta, hogy a pontosság hiánya a vezetőség hibája, nem a mozdonyvezetőké. Sértőnek nevezte a német vasút legutóbbi ajánlatát. Szólt a Lügenpresse-ről is, vagyis hogy hazudik a sajtó. Elmondja, hogy miközben a vasúton éveken át spóroltak, a vezetőség nagymértékű emelést kapott, úgy, hogy nem megfelelő a szolgáltatás, ami szerinte szégyenteljes. Azt is elmondja, hogy a vezetőségnek szakmailag fogalma sincs a vasútról, ráadásul limuzinnal közlekednek. A helyzetet a német vasútban borzalmasnak írja le. Hiányolja azt is, hogy megszüntették a mozdonyvezetők köztisztviselői állapotát. Munkaerőhiány van, és örül, ha fiatalokat sikerül megszólítania. Stuttgart különleges helyszín, a Stuttgart 21 főpályaudvar építése miatt is. Zürichet emlegette, hogy ha megnézi az ottani főpályaudvart, szégyelli magát, mi folyik Németországban.




Forrás


Neked ajánljuk
Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért.