A német parlament október 8-án arról döntött, hogy 2021-től a közlekedésben és az épületekben is megemeli a szén-dioxid árát. A CDU / CSU és az SPD koalíciós frakciói, valamint a Zöldek megszavazták az üzemanyag kibocsátás kereskedelmi rendszeréről szóló törvény módosítást.
A klímavédelmi program lényege a közlekedés és a fűtés új szén-dioxid ára 2021-től.
Ahogyan ez már az energiaszektorra és az energiaigényes iparra is vonatkozik az európai kibocsátáskereskedelem keretében, a szén-dioxidnak most ára is lesz a közlekedés és az épületek területén.
A tudományos jelentések szerint ez a gazdaságilag legköltséghatékonyabb módszer a kibocsátás csökkentésére és az klímavédelmi célok elérésére.
Az EU kibocsátás-kereskedelmi rendszeréről és reformjáról itt lehet részletesebben olvasni.
A CO2 beárazásának kibővítése a közlekedésre és az épületekre
Az új törvénnyel 2021-ben a üzemanyag kibocsátás-kereskedelmi rendszer fix szén-dioxid árral kezdődik, ami tonnánként 25 Euro lesz.
A nagykoalíció valójában 10 Euróval akart indulni, de a Zöldek nyomására a német Bundesrat és a parlament közvetítő bizottsága 2019 végén megállapodott az emelésről.
Ezt most törvényileg is rögzítették. Anton Hofreiter, a die Grünen frakcióvezetője a Zöldek nagy sikeréről beszélt: ezzel korrigálták a kormány hibáját.
A tonnánkénti 10 eurós induló ár nevetséges lett volna. A klímavédelmi vállalás teljesítése azonban lényegesen nagyobb törekvést igényel. “De több nem volt lehetséges a koalícióval” – mondta Hofreiter.
Magasabb költségek a járművezetők számára
A szén-dioxid áremelése drágítja a benzint és a gázolajat, valamint a fűtőolajat és a földgázt is, a jövőben ez tovább fog emelkedni, a kormány oldalán arról olvasni, hogy 2025-re 55 Euro lesz az ára tonnánként.
A cél a fosszilis üzemanyagok kevésbé vonzóvá tétele és az környezetbarátabb alternatívákra való áttérés ösztönzése.
Az úgynevezett üzemanyag kibocsátás-kereskedelmi rendszerből származó további bevételeket teljes egészében az EEG-pótlék csökkentésére kell felhasználni, a környezetbarát villamosenergia előmozdítására.
A kritika az ellenzéktől jött. Marc Bernhard, az AfD országgyűlési képviselője elmondta, hogy a német kormány ezzel meglopja az embereket, és a szakadék szélére vezeti az autóipart. Szerinte ehelyett környezetbarát alternatív üzemanyagokat kell használni a szén-dioxid kibocsátás csökkentése érdekében.
FORRÁS: www.ntv.de
Bild von Gerd Altmann auf Pixabay
Neked ajánljuk
Magyaros Ostern – avagy egy magyar család húsvétja Németországban
ElolvasomMunkaajánlatok szállással Németországban – 1. rész Munkakeresés Németországban
ElolvasomHogyan jelentsünk Németországban beteget? – fontos tudnivalók, szabályok
ElolvasomMelyik magyar süteményt kedvelik a németek? – blog
ElolvasomNémetország – Az orvosok szövetsége enyhítéseket követel a koronavírus miatt hozott korlátozásokban
ElolvasomNémetországban a PCR-teszt elvégzése igen költséges lehet
ElolvasomHasznos tudnivalók a németországi óvodákról és bölcsődékről
Elolvasom10+1 dolog, amit tudni érdemes a Németországba frissen érkezőknek
ElolvasomSzülés Németországban a koronavírus idején – kórházban vagy nem? – blog
ElolvasomMit jelent és honnan származik az “AHA-Regeln” kifejezés?
ElolvasomNémetország Top 100 fő látványossága 2019 / 2020 egy közvéleménykutatás alapján
ElolvasomSchlossanlage Schleißheim Bajorország, kastélyok, múzeumok, csodálatos park egy helyen München mellett
ElolvasomMit kell tudni a Kurzarbeit-ról Németországban – összefoglaló
ElolvasomNémetország: Karantén a szabadság ideje alatt?
ElolvasomNémetországban megnövelik a gyermek után járó betegszabadság napjait
Elolvasom