2021-től nő a szén-dioxid ára Németországban, drágább lesz az üzemanyag és a fűtés

A német parlament október 8-án arról döntött, hogy 2021-től a közlekedésben és az épületekben is megemeli a szén-dioxid árát. A CDU / CSU és az SPD koalíciós frakciói, valamint a Zöldek megszavazták az üzemanyag kibocsátás kereskedelmi rendszeréről szóló törvény módosítást.

A klímavédelmi program lényege a közlekedés és a fűtés új szén-dioxid ára 2021-től.





Ahogyan ez már az energiaszektorra és az energiaigényes iparra is vonatkozik az európai kibocsátáskereskedelem keretében, a szén-dioxidnak most ára is lesz a közlekedés és az épületek területén.

A tudományos jelentések szerint ez a gazdaságilag legköltséghatékonyabb módszer a kibocsátás csökkentésére és az klímavédelmi célok elérésére.

Az EU kibocsátás-kereskedelmi rendszeréről és reformjáról itt lehet részletesebben olvasni.

A CO2 beárazásának kibővítése a közlekedésre és az épületekre

Grafik zeigt die Maßnahmen der Bundesregierung um den CO2-Ausstoß zu reduzieren.

Az új törvénnyel 2021-ben a üzemanyag kibocsátás-kereskedelmi rendszer fix szén-dioxid árral kezdődik, ami tonnánként 25 Euro lesz.

A nagykoalíció valójában 10 Euróval akart indulni, de a Zöldek nyomására a német Bundesrat és a parlament közvetítő bizottsága 2019 végén megállapodott az emelésről.




Ezt most törvényileg is rögzítették. Anton Hofreiter, a die Grünen frakcióvezetője a Zöldek nagy sikeréről beszélt: ezzel korrigálták a kormány hibáját.

A tonnánkénti 10 eurós induló ár nevetséges lett volna. A klímavédelmi vállalás teljesítése azonban lényegesen nagyobb törekvést igényel. “De több nem volt lehetséges a koalícióval” – mondta Hofreiter.




Magasabb költségek a járművezetők számára

A szén-dioxid áremelése drágítja a benzint és a gázolajat, valamint a fűtőolajat és a földgázt is, a jövőben ez tovább fog emelkedni, a kormány oldalán arról olvasni, hogy 2025-re 55 Euro lesz az ára tonnánként.

A cél a fosszilis üzemanyagok kevésbé vonzóvá tétele és az környezetbarátabb alternatívákra való áttérés ösztönzése.

Az úgynevezett üzemanyag kibocsátás-kereskedelmi rendszerből származó további bevételeket teljes egészében az EEG-pótlék csökkentésére kell felhasználni, a környezetbarát villamosenergia előmozdítására.





A kritika az ellenzéktől jött. Marc Bernhard, az AfD országgyűlési képviselője elmondta, hogy a német kormány ezzel meglopja az embereket, és a szakadék szélére vezeti az autóipart. Szerinte ehelyett környezetbarát alternatív üzemanyagokat kell használni a szén-dioxid kibocsátás csökkentése érdekében.

FORRÁS: www.ntv.de

Bild von Gerd Altmann auf Pixabay 


Neked ajánljuk
Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért.