5 napos sztrájk lesz a német vasútban szept. 2-7-ig

Sztrájk Németországban a vasútban szeptemberben

A német vasút és a GDL mozdonyvezetők szakszervezete közötti egyezkedés eddig sikertelen volt, ezért a szakszervezet ismét sztrájkba lép immár egymás után harmadszor. Ezúttal a mostani lesz a leghosszabb sztrájk csütörtöktől kedd reggelig.




Szeptember 2-tól csütörtöktől kezdve a német mozdonyvezetők szakszervezete (GDL) 5 napra megbénítja a vasúti forgalmat, ahogy elnöke, Claus Weselsky mondta ma Frankfurt am Mainban.

Ennek szeptember 7 -én, kedden hajnali 2 órakor lesz vége. Ez azt jelenti, hogy a harmadik sztrájk a hétvégét is érinti az utasforgalomban. Az áruszállításban az GDL-tagok már szerda este leteszik a munkájukat.

Az ünnepek még tartanak, hétvégén ér véget a szünidő Szászországban és Türingiában.

Ez az egyik leghosszabb munkaügyi harc amelyet most teszünk, és ezt tudatosan tesszük. Ne gondolja senki hogy az GDL nem képes hosszabb idejű sztrájkra is.

– mondta Weselsky.

Egy határozatlan idejű sztrájkot azonban kizárt.

Az utasoknak azt üzenjük, hogy sajnáljuk, hogy egy harmadik sztrájkot is kénytelenek végigcsinálni, bosszankodást azonban nem mi kell, hogy okozzunk nekik, hanem a német vasút vezetése, amely továbbra sem tett elfogadható ajánlatot.




A vonatok 40%-a fog közlekedni

A Deutsche Bahn (német vasút) bejelentette, hogy a regionális és az S-Bahn forgalomban a járatok 40%-a közlekedni fog, a távolsági vonatok negyede.

Ugyanakkor mindenkit figyelmeztet, hogy ha teheti, halassza el az utazását a sztrájk előtti vagy után időszakra.

“Akik tehetik, halasszák el az utazást a sztrájk előtti vagy utáni időre” – mondta a társaság. Az utasok a jegyeiket a sztrájk idején rugalmasan használhatják fel, előrébb hozhatják az utazás időpontját, vagy szeptember 17-ig felhasználhatják. Visszatérítés is lehetséges.

A legutóbbi sztrájk a múlt hét szerdán este ért véget. Másnap a forgalom ismét nagyjából normális volt. Azóta a felek nem közeledtek egymáshoz.

Richard Lutz a vasút igazgatója az elmúlt napokban készített interjúiban felszólította a szakszervezetet, hogy térjen vissza a tárgyalóasztalhoz. Egyúttal azzal vádolta az GDL elnökét, Weselskyt, hogy hamis állításokkal megosztotta a munkásokat. Ezek a szavak a szakszervezet vezetőjét hidegen hagyták.




Vitatott pontok

A vasút 3,2%-kal kész növelni a béreket és fizetéseket, ahogyan azt a GDL szakszervezet megköveteli. Az azonban, hogy az egyes szintek mikor lépnek érvénybe és hogy az új kollektív szerződés mennyi ideig érvényes, vitatott.

sztrájk Németország feltételek
Korábban a korona bónusz is vitapont volt, azóta a német vasút ebben már engedett volna valamennyit., de a szakszervezetnek ez kevés volt Kép: Tagesschau

Az GDL 28 hónapos futamidőt akar, a vasúti ajánlat 40 hónapig tartana. “Ez egy teljesen más kollektív szerződés” – hangsúlyozta Weselsky, egyben a közlekedés többi tagjait is sztrájkra szólítja fel.

A nyugdíj és a koronabónusz is vitapont.

Az GDL az EVG szakszervezettel versengve szeretné kiterjeszteni befolyását a munkavállalók körében. Az erősségét elsősorban a tarifaegységességi törvény veszélyezteti.

Ez a törvény azt írja elő, hogy egy cégnél, ahol több szakszervezet is van, annak az egyezsége számít, amelyik a legtöbb taggal rendelkezik. A német vasútnál ez jelenleg az EVG, amely 300 taggal rendelkezik.

Videó: A harmadik sztrájk bejelentése

A GDL vezetője elmondja, hogy ne feledjük, hogy a német vasút (Deutsche Bahn AG.) vezetősége az adónkból él és hatalmas pénzeket kapnak, közben 30 milliárd adósságot halmoztak fel és további adósságba hajtják a céget azzal, hogy sztrájkra kényszerítik a dolgozókat. A teljes nyilatkozatot sajnos nem adták le más csatornák sem. A DB állami kézben van.

Forrás


Neked ajánljuk
Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért.