A Daimler nem elbocsájt, hanem munkaidőt rövidít Németországban

Majdnem 2 milliárd Euro veszteséget könyvelhet el a Daimler a második negyedévben. A németországi alkalmazottak között nagy a félelem a létszám leépítés miatt. Mára világossá vált: Rövidebb lesz a munkaidejük, kevesebbet fognak keresni, de megtarthatják a munkájukat.

A Daimler-nél is anyagi nehézségeket okozott a koronavírus. Az ígéretek szerint azonban az alkalmazottak munkaviszonya biztosított. Ezt jelentette be a Daimler. A munkaidő lerövidül, a prémiumokat eltörlik és az un. tarifliche plusz pénzt szabadnapok formájában kapják meg a dolgozók.

Az általános üzemi tanács elnöke, Michael Brecht arról beszélt, hogy “Ez egy jelentős lépés az alkalmazottak bebiztosítására és a pénzügyi helyzet stabilizációjára”. “Senki nem érezheti magát egzisztenciálisan veszélyeztetve“, mondta. Sőt, “A foglalkoztatottság 2030-ig a Daimler-nél biztosított és az üzemeltetési okokból történő felmondások kizártak lesznek“, mondta Brecht.

Az munkaidő megrövidítése az adminisztrációban és termeléshez közeli osztályokon, például a logisztikában – Németországban októbertől általánosságban heti 2 órával csökken, egy évig, bérkiigazítás nélkül. Ez a gyártásra nem vonatkozik.

Az összes dolgozónak az adminisztrációban és a termelésben elmarad a 2020-as évi prémium. Az előző évi prémiumot mindig a következő év tavaszán fizetik ki a dolgozóknak.

A gyenge 2019-es év miatt ebben az évben már jóval alacsonyabb volt, mint az előző évben. Az úgynevezett tarifliche (szakszervezetek által megállapodott) plusz pénzt, ami egy évben egyszer kerül kifizetésre, 2021-ben szintén nem lesz kifizetve. Mindenkinek fizetett szabadságot adnak helyette. Normális esetben az alkalmazottak választhatnak a két változat között.

A koronavírus a Daimler-t is most spórolásra kényszeríti. A második negyedévben a cég 2 milliárd Euro veszteséggel járt, mivel világszerte álltak a gyáraik. Az autókereskedések bezártak és sok más cég is leállt és nem tudtak teherautókat sem vásárolni. A forgalom majdnem egyharmad része elmaradt.

Az elnökség főnöke Ola Källenius kihangsúlyozta, hogy az elmúlt ősszel kidolgozott takarékoskodási tervet a koronavírus miatt tovább kellett fokozniuk. Ami a leépítéseket illeti, hivatkozik a már korábban történt szakszervezeti megállapodásokra, amely a természetes fluktuációról és az idősebb dolgozók részmunkaidőbe való küldéséről szól, valamint végkielégítéssel távoznak idő előtt alkalmazottak.

A korábbi híresztelések szerint a cégnek 10.000 – 15.000 állást kellene leépítenie, egy legújabb bejelentés után pedig már 20-30.000 állásról volt szó. De a Daimler soha nem mondott konkrét számokat és most sem mond.

FORRÁS: www.ntv.de


Neked ajánljuk
Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért.