Majdnem 2 milliárd Euro veszteséget könyvelhet el a Daimler a második negyedévben. A németországi alkalmazottak között nagy a félelem a létszám leépítés miatt. Mára világossá vált: Rövidebb lesz a munkaidejük, kevesebbet fognak keresni, de megtarthatják a munkájukat.
A Daimler-nél is anyagi nehézségeket okozott a koronavírus. Az ígéretek szerint azonban az alkalmazottak munkaviszonya biztosított. Ezt jelentette be a Daimler. A munkaidő lerövidül, a prémiumokat eltörlik és az un. tarifliche plusz pénzt szabadnapok formájában kapják meg a dolgozók.
Az általános üzemi tanács elnöke, Michael Brecht arról beszélt, hogy “Ez egy jelentős lépés az alkalmazottak bebiztosítására és a pénzügyi helyzet stabilizációjára”. “Senki nem érezheti magát egzisztenciálisan veszélyeztetve“, mondta. Sőt, “A foglalkoztatottság 2030-ig a Daimler-nél biztosított és az üzemeltetési okokból történő felmondások kizártak lesznek“, mondta Brecht.
Az munkaidő megrövidítése az adminisztrációban és termeléshez közeli osztályokon, például a logisztikában – Németországban októbertől általánosságban heti 2 órával csökken, egy évig, bérkiigazítás nélkül. Ez a gyártásra nem vonatkozik.
Az összes dolgozónak az adminisztrációban és a termelésben elmarad a 2020-as évi prémium. Az előző évi prémiumot mindig a következő év tavaszán fizetik ki a dolgozóknak.
A gyenge 2019-es év miatt ebben az évben már jóval alacsonyabb volt, mint az előző évben. Az úgynevezett tarifliche (szakszervezetek által megállapodott) plusz pénzt, ami egy évben egyszer kerül kifizetésre, 2021-ben szintén nem lesz kifizetve. Mindenkinek fizetett szabadságot adnak helyette. Normális esetben az alkalmazottak választhatnak a két változat között.
A koronavírus a Daimler-t is most spórolásra kényszeríti. A második negyedévben a cég 2 milliárd Euro veszteséggel járt, mivel világszerte álltak a gyáraik. Az autókereskedések bezártak és sok más cég is leállt és nem tudtak teherautókat sem vásárolni. A forgalom majdnem egyharmad része elmaradt.
Az elnökség főnöke Ola Källenius kihangsúlyozta, hogy az elmúlt ősszel kidolgozott takarékoskodási tervet a koronavírus miatt tovább kellett fokozniuk. Ami a leépítéseket illeti, hivatkozik a már korábban történt szakszervezeti megállapodásokra, amely a természetes fluktuációról és az idősebb dolgozók részmunkaidőbe való küldéséről szól, valamint végkielégítéssel távoznak idő előtt alkalmazottak.
A korábbi híresztelések szerint a cégnek 10.000 – 15.000 állást kellene leépítenie, egy legújabb bejelentés után pedig már 20-30.000 állásról volt szó. De a Daimler soha nem mondott konkrét számokat és most sem mond.
FORRÁS: www.ntv.de
További cikkek...
Kell a hely a menekülteknek: Berlinben 100 nyugdíjast költöztetnek ki egy idősotthonból
Ezek voltak Németország legveszélyesebb főpályaudvarai tavaly
Március 1-től megszűnik a maszk-és tesztkötelezettség az egészségügyben Németországban
Upahl: 400 fős menekültszállót terveznek egy 500 fős faluban Németországban
Vasárnaptól lép életbe az embargó. Vajon drágul a dízel Németországban?
Elfogták a németországi bankautómata-robbantó bandát – több mint 50 esetben robbantottak
Itt voltak a legnagyobb dugók Németországban tavaly
Hiba volt a kijárási tilalom és a kapcsolattartási szabály a járvány ideje alatt – mondta Lauterbach
Káosz Bajorországban a hatalmas hóesés miatt – a Fekete-erdő veszélyes lehet
Mától egész Németországban vége a maszk-kötelezettségnek a vonatokon és a tömegközlekedésben
Kétszer annyi késelés Németországban a vonatokon 2022-ben – nehéz a kitoloncolás