Németországban hetek óta csökken a naponta beadott oltóanyag adagok száma. Annak érdekében, hogy növeljék az oltás iránti hajlandóságot a saját ügyfeleik körében, az olyan kereskedelmi óriások, mint a Lidl, az Edeka és a Rewe maguk is aktívak akarnak lenni az oltási kampányban a helyszínen is.
A nagy élelmiszer kereskedelmi láncok, mint például a Lidl, az Edeka, a Rewe és a Thalia új lendületet akarnak adni a németországi elakadt oltási kampányának.
Mottójuk: “Élet a lezárás helyett. Oltasd be magad!”
Plakátkampányokat terveznek a kirakatokban és a pénztárakban, többnyelvű tájékoztató brosúrákat terjesztenek majd, a közösségi médiákon keresztül is hirdetni fogják, hogy náluk könnyen oltáshoz lehet jutni, jelentette be a Német Kereskedelmi Szövetség (HDE).
Az oltási kampányt a cégek az egészségügyi hatóságokkal összehangoltan végzik majd. Emellett olyan ismert személyiségek is támogatják a kampányt, mint Emre Can nemzeti labdarúgó.
“A kampányban résztvevő üzletek naponta több mint 40 millió ügyfélkapcsolatot tartanak fenn, és több tízezer helyszínen vannak jelen Németországban. A kampány ezt az óriási elérést és országos jelenlétet használja fel ahhoz, hogy növelje az oltási hajlandóságot Németországban.”
– mondta Stefan Genth, a HDE ügyvezető igazgatója.
Jens Spahn német egészségügyi miniszter üdvözölte az intézkedést:
“Nagyon örülök, hogy a kereskedelem kész segíteni a magasabb átoltottság elérésében Németországban, és a tartományok és az önkormányzatok is hozzájárulnak a könnyű oltás hozzájutásához. A delta vírusvariáns és az őszre és télre való tekintettel minden oltás számít.”
A kezdeményezés mögött áll többek között a Breuninger, a Deichmann, az Ernsting’s Family, a Galeria Karstadt Kaufhof, az Intersport és a KiK.
A HDE és a Központi Ingatlanbizottság (ZIA) is részt vesz benne.