A Lufthansa utasainak száma is csökkent a járvány ideje alatt, de a légitársaság a vártnál jobban teljesít. A közeljövőben a vezetőség világos szabályokat szeretne, hogy ki és milyen feltételekkel utazhat velük.
A Lufthansa főnöke, Carsten Spohr szerint a távolsági járatokon való utazás a jövőben csak negatív koronateszt vagy oltás igazolása esetén lesz lehetséges.
“Abból indulok ki, hogy a jövőben bizonyos utak interkontinentális járatainak minden utasa be lesz oltva vagy tesztelve lesz”
– nyilatkozta Spohr egy német újságnak.
Az első szakaszban a kötelező gyors-tesztekkel rendelkező járatok száma fog növekedni. A második szakaszban valószínűleg lesz lehetőség választani a tesztelés vagy az oltás igazolása között.
“Ha a világ népességének megfelelő mennyiségű immunitása már kialakult, akkor az oltási bizonyítvány felesleges lesz.”
A Lufthansánál nem tervezik a kötelező oltást, mint azt az ausztrál Quantas légitársaság tervezte.
“Nem, mi légitársaságként ezt nem írhatjuk elő és nem akarjuk ezt előírni”
– mondta Spohr.
A Lufthansa vezetője nem számít arra, hogy az egész globális légi forgalom számára egységes döntés lesz ebben a kérdésben.
“Néhány ország kötelezővé teszi a teszteket minden utas számára, míg mások továbbra is a karanténra támaszkodnak. Kívánatos volna egy európai szintű megoldás, amely azt irányozná elő: “Teszt karantén helyett”.
Tízmilliárd Euró rendelkezésre álló likviditás a Lufthansánál
A német kormány 1 milliárd Eurós mentőcsomagjával mentették meg a légitársaságot az összeomlástól.
“Decemberben az utasok száma kevesebb, mint 10%-a volt az előző évhez képest, de az év végén még mindig tízmilliárd Euró likviditás volt elérhető”
– mondta Spohr.
Ez elsősorban annak köszönhető, hogy a tervezettnél lényegesen gyorsabban tudták lecsökkenteni a költségeket.
Az ügyvezető felhívta a figyelmet arra, hogy az év végéig 29.000 alkalmazott hagyja el a csoportot, a Lufthansa minden ötödik alkalmazottja .
“Annak érdekében, hogy a lehető legkevesebb alkalmazottnak kelljen elhagynia a céget, intelligens részmunkaidős modellekre törekszünk.”
A vészhelyzeti értékesítés nem jöhet szóba, tehát nem tervezik az Austrian Airlines eladását, mondta Spohr.
Spohr nem számít arra, hogy az elkövetkező években az utasok száma visszatérjen a világjárvány előtti szintre.