A Lufthansánál nem lesz kötelező az oltás

nem lesz kötelező oltás a Lufthansánál

A Lufthansa utasainak száma is csökkent a járvány ideje alatt, de a légitársaság a vártnál jobban teljesít. A közeljövőben a vezetőség világos szabályokat szeretne, hogy ki és milyen feltételekkel utazhat velük.

A Lufthansa főnöke, Carsten Spohr szerint a távolsági járatokon való utazás a jövőben csak negatív koronateszt vagy oltás igazolása esetén lesz lehetséges.




“Abból indulok ki, hogy a jövőben bizonyos utak interkontinentális járatainak minden utasa be lesz oltva vagy tesztelve lesz”

– nyilatkozta Spohr egy német újságnak.

Az első szakaszban a kötelező gyors-tesztekkel rendelkező járatok száma fog növekedni. A második szakaszban valószínűleg lesz lehetőség választani a tesztelés vagy az oltás igazolása között.

“Ha a világ népességének megfelelő mennyiségű immunitása már kialakult, akkor az oltási bizonyítvány felesleges lesz.”





A Lufthansánál nem tervezik a kötelező oltást, mint azt az ausztrál Quantas légitársaság tervezte.

“Nem, mi légitársaságként ezt nem írhatjuk elő és nem akarjuk ezt előírni”

– mondta Spohr.

A Lufthansa vezetője nem számít arra, hogy az egész globális légi forgalom számára egységes döntés lesz ebben a kérdésben.

“Néhány ország kötelezővé teszi a teszteket minden utas számára, míg mások továbbra is a karanténra támaszkodnak. Kívánatos volna egy európai szintű megoldás, amely azt irányozná elő: “Teszt karantén helyett”.




Tízmilliárd Euró rendelkezésre álló likviditás a Lufthansánál

A német kormány 1 milliárd Eurós mentőcsomagjával mentették meg a légitársaságot az összeomlástól.

“Decemberben az utasok száma kevesebb, mint 10%-a volt az előző évhez képest, de az év végén még mindig tízmilliárd Euró likviditás volt elérhető”

– mondta Spohr.

Ez elsősorban annak köszönhető, hogy a tervezettnél lényegesen gyorsabban tudták lecsökkenteni a költségeket.

Az ügyvezető felhívta a figyelmet arra, hogy az év végéig 29.000 alkalmazott hagyja el a csoportot, a Lufthansa minden ötödik alkalmazottja .

“Annak érdekében, hogy a lehető legkevesebb alkalmazottnak kelljen elhagynia a céget, intelligens részmunkaidős modellekre törekszünk.”





A vészhelyzeti értékesítés nem jöhet szóba, tehát nem tervezik az Austrian Airlines eladását, mondta Spohr.

Spohr nem számít arra, hogy az elkövetkező években az utasok száma visszatérjen a világjárvány előtti szintre.

“Reálisan azt feltételezzük, hogy az évtized közepére akár 10%-kal is kevesebb utasunk lesz, mint a koronavírus előtti időszakban.”

www.ntv.de


Neked ajánljuk
Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért.