A sofőrök nem aludhatnak a jármű kabinjában – új EU szabályozás

Az EU-parlament szerdán, 2020. július 8-án hozta meg az új törvényt a kelet-európai országok heves tiltakozása ellenére. Ezzel akarják a bérdömpinget az EU-n belül megakadályozni és a sofőröknek jobb körülményeket biztosítani.

Az autópályák parkolójában éjjelente a kamionok szorosan állnak egymás mellett. A vezetőknek a heti szünetüket be kell tartaniuk, de aludni ott már a jövőben nem aludhatnak. A Kelet-Európából jövő nagy ellenkezés ellenére hozta meg Németország és a többi ország azt az új kemény szabályozást a szakmában, melyek a vezetőknek akarnak segíteni. Az új szabályozás a nemzetközi fuvarozó cégekre vonatkozik, ill. amelyek teljes mértékben egy másik országban foglalkoztatják a sofőröket. A bilaterális átmenő forgalmat végző áruszállító cégekre ill. ezekre és még ezen kívül áruszállítók, melyek kétszer fel és letöltenek, kivételek ez alól.

A kamionsofőrökre vonatkozó vitatott újítás az EU-szabályokban végleg el lett döntve. A jogszabályi csomagot elfogadták Brüsszelben az EU-Parlamentben.  A kelet-európai országok az utolsó pillanatig ellenezték az új jogszabályok bevezetését.

Teherautósofőrök, kamionsofőrök a jogilag előírt alvásra szánt idejüket a jövőben nem tölthetik a járműben. Emellett a munkarendjükben rendszeresen kell, hogy szerepeljen a hazautazás lehetősége is. A tachográf használata kötelező lesz a csalások elkerülése végett a 2,5 t feletti járműveken is.

Az EU-parlament szerint 5,6 millió kamionsofőrt érinthet pozitívan ez az új törvény. Az új szabályok szerint a szokásos heti pihenőidőt nem  lehet többé a jármű kabinjában tölteni és a sofőrök jogosultak lesznek arra, hogy legkésőbb 3-4 hét munka után hazautazhassanak.

Az új szabályozás a távolsági buszvezetőkre is vonatkozik. A vállalatoknak ez alapján kell megváltoztatniuk a menetrendjüket.

Amennyiben a sofőrök a pihenőidejüket nem tudják otthon eltölteni, a munkaadónak kötelessége a szállás költségeit állni. Ezen kívül a sofőrök fizetését is a szabályozáson keresztül egységesíteni kell.

A tagállamok között és az EU-parlamentben is heves vita övezte a jogszabály módosítást, különösen Németországból, Franciaországból és a Benelux államokból érkeztek követelések a kelet-európai országok szállítmányozó cégek bérdömpingje ellen. Lengyelország, Bulgária és más kelet-európai országok politikusai pedig ezzel szemben a nyugatot részrehajlással vádolja.

Végül a kelet-európai országok el lettek utasítva. A közlekedésügyi politikus az SPD-től az EU-parlamentben azt mondta, hogy ez egy nagy lépés a szabályos és emberséges szállítmányozásért. A jogszabály csomag megszünteti a sofőrök nomád életét. Az új szabályok szerint a járműveknek nyolchetenként vissza kell térniük a cégük központjába.

A kritikusok szükségtelen felhajtást látnak ebben a környezetvédelem miatt, üres járatoktól tartanak. Ezt még vizsgálni fogják, hogy ez milyen hatással lesz a környezetvédelemre, adott esetben ezen ennek érdekében változtathatnak.

Az új szabályozás néhány héten belül lép érvénybe. Olyan cégeknek, melyek külföldön dolgoztatnak, azoknak 18 hónap átmeneti idő áll rendelkezésükre.

FORRÁS: www.ntv.de  www.auto-motor-und-sport.de

Ez itt az Ön hirdetésének helye. Hirdetés elhelyezésével kapcsolatban írjon nekünk!

Neked ajánljuk

Németország – Az orvosok szövetsége enyhítéseket követel a koronavírus miatt hozott korlátozásokban

Németország - Az orvosok szövetsége enyhítéseket követel a koronavírus miatt hozott korlátozásokban
A koronavírus fertőzés egyre jobban terjed, de az intenzív ápolást igénylő betegek és ...
Elolvasom

Neuschwanstein kastély, Bajorország

Neuschwanstein kastély, Bajorország
Németország egyik fő turistalátványossága a németül Schloss Neuschwanstein, magyarul Új Hattyúkő kastély, egy, a ...
Elolvasom

Miért van szeptemberben az Oktoberfest és mi a története?

Miért van szeptemberben az Oktoberfest és mi a története?
Ez a világ legnagyobb népünnepélye, amely látogatók millióit csábítja minden évben Münchenbe. De ...
Elolvasom

Hogyan jelentsünk Németországban beteget? – fontos tudnivalók, szabályok

Hogyan jelentsünk Németországban beteget? - fontos tudnivalók, szabályok
Mit kell tudni, ha betegnek jelentjük magunkat Németországban? A munkáltatót azonnal értesíteni kell, ha beteget ...
Elolvasom

Ittas vezetés Németországban és a büntetések

Ittas vezetés Németországban és a büntetések
Németországban különböző véralkoholszint-határértékek vonatkoznak a járművezetésre, amelyek különböző büntetéseket vonnak maguk után. 0,5 ...
Elolvasom

2,5 millió ember keres havonta bruttó 2.000 Eurónál kevesebbet Németországban teljes munkaidőben

2,5 millió ember keres havonta bruttó 2.000 Eurónál kevesebbet Németországban teljes munkaidőben
Németországban több mint 2,5 millió ember keres havonta bruttó 2.000 Eurónál kevesebbet. Körülbelül ...
Elolvasom

Németország: 2021-től tilos lesz a fölösleges terhességi ultrahang

Németország: 2021-től tilos lesz a fölösleges terhességi ultrahang
Tilos lesz 2021. január 1-től Németországban a terhesség alatti ultrahang vizsgálat, amely orvosilag ...
Elolvasom

Melyik magyar süteményt kedvelik a németek? – blog

Melyik magyar süteményt kedvelik a németek? - blog
Magyar embernek az ünnepnapok, de gyakran a vasárnapok sem telhetnek el anélkül, hogy ...
Elolvasom

A Familienkasse 5 trükkje, hogy ne kapd meg a német családi pótlékot

A Familienkasse 5 trükkje, hogy ne kapd meg a német családi pótlékot
A német családi pótlék egy jogosultság – a feltételeket lásd itt -, amely ...
Elolvasom
Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért.