Drágul a tankolás Németországban szeptembertől – megszűnik a kedvezményes üzemanyag

Drágul a tankolás Németországban szeptembertől

Az üzemanyagár adókedvezménye (Tankrabatt) a hó végével véget ér. Több szakértő is tartósan emelkedő üzemanyagárakra számít. Ennek több oka is van.




Június 1-től csökkentette a német kormány az üzemanyagár adóját egy segélycsomag keretében, 35 Centtel a benzinnek, a diesel árát pedig 17 Centtel. Ez a kedvezmény augusztus végével megszűnik. Ezzel egyidejűleg a 9 Eurós havi jegy a tömegközlekedésben és a vonatokon is véget ér, ami szintén 3 hónapig tartott.

A kedvezményt (Tankrabatt) végül továbbították a fogyasztókra, nem tűnt el az olajtársaságok vagy a benzinkutak bérlőinek zsebében, derül ki a Leibniz Gazdaságkutató Intézet, az RWI számításaiból.

Az intézkedés lejártával a tankolás ismét jelentősen drágulhat. Sok közgazdász vélekedik így, mint például Achim Wambach, az Európai Gazdaságkutató Központ elnöke. Szerinte jóval több mint 2 Euró lesz a nem támogatott ár szeptembertől.

A benzinkút üzemeltetői szerint jelenleg nagy a kereslet. Sok autós tankol fel,  még mielőtt véget ér a kedvezményes tankolási lehetőség. Vannak, akik még plusz kannákat is hoznak a töltéshez. Ugyanakkor az ajánlat korlátozott.

A szakma szerint a hajózási útvonalak alacsony vízszintje, a vasutak torlódása és egy ausztriai finomító részleges meghibásodása hátráltatja az utánpótlást. Ráadásul a közelmúltban ismét emelkedett az olaj ára, és az Euró árfolyama is esett a Dollárral szemben.




Ez azonban még nem magyarázza azt a német sofőrök számára ismeretlen jelenséget, hogy a diesel ára jó ideje jóval magasabb, mint a super-benziné.

Egy liter diesel jelenleg átlagosan 2,08 Euróba kerül a német benzinkutakon, ami majdnem annyi, mint a kedvezményes ár életbe lépése előtt, és 24 Centtel több, mint egy liter superé. A super-benzin viszont jelenleg csaknem 40 Centtel olcsóbb, 1,84 Cent, mint közvetlenül a kedvezmény bevezetése előtt.

Várhatóan a kedvezmény lejárta után a benzin ára jobban megugrik, mint a dieselé, és a szokatlan, jelenlegi árkülönbség jelentősen csökken.

A fűtőolaj a rekordszint közelében – miért drágább a diesel?

Júniustól három hónapig csökkentett áron tankolhattak a németországi lakosok.

A szuperhez képest lényegesen olcsóbb diesel évtizedek óta megszokott áraránya valószínűleg nem tér vissza, mivel más tényezők is vannak, amelyek eltérően befolyásolják a diesel és a benzin árát.

Egy finomítóban adott mennyiségű kőolajból a különböző típusú üzemanyagok és egyéb termékek előállításának aránya csak korlátozottan változtatható. Németországban és Európában lényegesen több dieselt fogyasztunk a superhez képest, mint amennyit a finomítási folyamat megenged. A múltban ezt a különbséget nagyrészt az Oroszországból származó behozatal fedezte. Az elmúlt hónapokban ezek nagyrészt eltűntek, és nehezen pótolhatók.




Ráadásul a dieselre nem csak a benzinkutakon van kereslet. Finomítói szempontból a termék nagymértékben megegyezik a fűtőolajjal (a dízelautók fűtőolajjal való tankolása azonban tilos, és káros a motorra), ezért az árak alakulása szorosan összefügg.

A fűtőolaj ára pedig az utóbbi időben ismét szinte rekordszintre kúszott fel. A jelenlegi energiaválság fényében úgy tűnik, hogy az olajfűtési rendszerek tulajdonosai idén korábban és nagyobb mennyiségben töltik fel tartályaikat, mint korábban. Ezen túlmenően az ipar lehetőség szerint a hőtermelés céljára a gázt olajjal próbálja helyettesíteni.

A drágulás okai közé sorolják még a belföldi hajózás megnövekedett fuvarköltségét. Ez különösen a diesel árára vonatkozik, mivel ez az üzemanyag jobban függ az importtól, mint a többi.

németországi benzinárak szeptembertől
A Focus hírportál szerint ilyen emelkedés várható szeptembertől az üzemanyag árakban

Az ADAC másképp látja

Az ADAC úgy látja, hogy a társaságok nem adták teljes mértékben tovább a fogyasztóknak az adókedvezményt. Szerintük a jövőben csak azokat kell támogatni, akik rászorulók, mint pl. az ingázók. Gerhard Hillebrand, az ADAC elnöke a közlekedés területén kívül is támogatásokat szorgalmaz annak érdekében, hogy csökkentsék az általános aggodalmat a megemelkedett árak mellett.

Sokan hozzászoktak a magasabb árakhoz

Sok autós láthatóan már megszokta a magas árakat. Egy felmérés szerint egyre kevesebben hagyják otthon az autójukat, vagy alakítják át vezetési szokásukat a kevesebb fogyasztás érdekében.

A szakértők mégis tartanak attól, hogy az üzemanyagárak jelentősen emelkedni fognak és tartósan magasan is maradnak. A német kormány még a héten dönteni akar egy újabb segélycsomagról.

61
Mennyire tartasz a megemelkedett üzemanyagáraktól Németországban?

Forrás1 Forrás2

 

Ez itt az Ön hirdetésének helye. Hirdetés elhelyezésével kapcsolatban írjon nekünk!

További cikkek...

Figyelem! 50 órás vasúti sztrájk lesz vasárnap estétől egész Németországban!

Figyelem! 50 órás vasúti sztrájk lesz vasárnap estétől egész Németországban!
A május 14-i sztrájk elmarad! (adsbygoogle = window.adsbygoogle || ).push({}); FRISSÍTÉS! A SZTRÁJK ELMARAD!  Részletek később.  Péntek ...

Lövöldözés a Mercedes gyárban: törökországi politikai vita állhatott a háttérben

Lövöldözés a Mercedes gyárban: törökországi politikai vita állhatott a háttérben
Tragédia a német autógyárban Stuttgart mellett. Május 11-én csütörtök reggel két férfit halálosan ...

Május 1-től használható a 49 eurós Deutschlandticket Németország-szerte

Május 1-től használható a 49 eurós Deutschlandticket Németország-szerte
Néhány napon belül Németországban elindul a 49 eurós jegy használata a tömegközlekedésben, más ...

Kell a hely a menekülteknek: Berlinben 100 nyugdíjast költöztetnek ki egy idősotthonból

Kell a hely a menekülteknek: Berlinben 100 nyugdíjast költöztetnek ki egy idősotthonból
Weddingben az evangélikus egyház Johannesstift Diakonie alapítvány számos idős embernek mondott fel a ...

Ezek voltak Németország legveszélyesebb főpályaudvarai tavaly

Ezek voltak Németország legveszélyesebb főpályaudvarai tavaly
A német rendőrség számai alapján tavaly több mint 23 000 erőszakos bűncselekmény volt, ...

Március 1-től megszűnik a maszk-és tesztkötelezettség az egészségügyben Németországban

Március 1-től megszűnik a maszk-és tesztkötelezettség az egészségügyben Németországban
Németországban március 1-től, vagyis idő előtt lejárnak a megmaradt országos járványügyi intézkedések is, ...

Upahl: 400 fős menekültszállót terveznek egy 500 fős faluban Németországban

Upahl: 400 fős menekültszállót terveznek egy 500 fős faluban Németországban
Németországban, Mecklenburg-Vorpommern tartományban egy kis 500 fős faluban, Upahlban, 400 fő menekültet terveznek ...

Vasárnaptól lép életbe az embargó. Vajon drágul a dízel Németországban?

Vasárnaptól lép életbe az embargó. Vajon drágul a dízel Németországban?
Az uniós országok a hétvégétől kezdve már nem importálhatnak nyersolajtermékeket Oroszországból. Vajon a ...

Elfogták a németországi bankautómata-robbantó bandát – több mint 50 esetben robbantottak

Elfogták a németországi bankautómata-robbantó bandát - több mint 50 esetben robbantottak
A hollandiai Utrecht és Limburg tartományokban a rendőrség számos épületet átkutatott, és kilenc ...

Itt voltak a legnagyobb dugók Németországban tavaly

Itt voltak a legnagyobb dugók Németországban tavaly
Tavaly az ADAC 474 000 forgalmi dugót számolt össze Németországban, összesen 733 000 ...

Hiba volt a kijárási tilalom és a kapcsolattartási szabály a járvány ideje alatt – mondta Lauterbach

Hiba volt a kijárási tilalom és a kapcsolattartási szabály a járvány ideje alatt - mondta Lauterbach
A kijárási tilalmak, a kötelező maszkviselés a szabadban, a játszóterek lezárása a koronajárvány ...