Egyre több a panasz a német Postbank és DSL Bankra

A Deutsche Bank egy nagyszabású átállással kívánja egységesíteni a csoport informatikai rendszerét. A projekt azonban a bank leányvállalatainál, a DSL-nél és a Postbanknál komoly akadályokba ütközik. Sok ügyfél jelezte elégedetlenségét a fogyasztóvédelmi szerveknél.




A fogyasztóvédelmi központok továbbra is sok ügyfélpanaszt kapnak a Deutsche Bank leányvállalatai, a Postbank és a DSL problémáival kapcsolatban.

Az év eleje óta 1700 panasz érkezett a két intézmény ügyfeleitől – közölte a Fogyasztói Központok Szövetségi Szövetsége (VZBV). Ez január és szeptember között csaknem háromszor annyi volt, mint az előző év egészében.

Egy hónapja a Deutsche Bank vezérigazgatója beismerte, hogy hibáztak és cserben hagyták az ügyfeleiket a Postbanknál, akik nagyon csalódottak.

A Postbanknál súlyosak a problémák: az ügyfelek néha nem férnek hozzá a számláikhoz, az ügyfélszolgálat alig elérhető. A pénzügyi felügyeleti hatóság, a BAFIN beavatkozása után a Deutsche Bank, amely évekkel ezelőtt bekebelezte a Postbankot, Frankfurtban egy pénzügyi konferencián nyilatkozott hibáikról.

Egy informatikai átalakítás keretében tavaly óta 12 millió Postbank-ügyfél és 7 millió németországi Deutsche Bank-ügyfél fokozatosan egy platformon egyesül.

Az elmúlt hónapokban a Postbank ügyfeleinek panaszai megszaporodtak. Legutóbb a csoport bizonyos problémák megoldásáról számolt be.

Saját tájékoztatásuk szerint a fogyasztói központok csak a harmadik negyedévben több mint 1100 panaszt regisztráltak a Postbankra és a DSL Bankra.

Ramona Pop, a fogyasztóvédelem vezetője szerint a zárolt számlák, a nem teljesített átutalások vagy a késedelmes kifizetések súlyos következményekkel járhatnak, ezért végzetes is lehet, ha az ügyfelek ilyenkor nem kapnak gyors segítséget.




A pénzügyi felügyelet vizsgálódik

Nehezen elérhetőek, rossz ügyfélszolgálat, és még számos problémát jeleztek a fogyasztóvédelmi központ felé. Az ügyfelek arról is beszámoltak, hogy az ügyfélszolgálat munkatársaitól egymásnak ellentmondó tájékoztatást kaptak.

A banki dolgozók sokszor azt mondják az ügyfeleknek, hogy nem ők az illetékesek, vagy hogy nem tudnak semmit tenni.

– mondta Pop.

A Deutsche Bank vezetősége nem képzett ki elég ügyfélszolgálatost, ezért most azt követelik tőlük, hogy a vállalat gyorsan és bürokráciamentesen kártalanítsa a fogyasztókat, és írásban nyújtson teljes tájékoztatást.

A problémák a pénzügyi felügyeleti hatóságot, a “Bafint” is érintik, amely külön képviselőt nevezett ki a Deutsche Bankhoz. Neki kell felügyelnie, hogy a nehézségeket mielőbb megszüntessék.

Christian Sewing, a Deutsche Bank vezérigazgatója nemrégiben azt mondta, hogy október folyamán várhatóan visszatér a normális működés az olyan számláknál, mint például a Pfändungsschutzkonto (a már eladósodott emberek számlája). Hasonló tendenciát lát a hitelkifizetéseknél is. Ugyanakkor a negyedik negyedévre is szükség lenne ahhoz, hogy az összes hibát megszüntessék.

A Deutsche Bank 2009 óta vette át a Postbankot, és júliusban jelentette be, hogy a Postbank ügyfeleinek informatikai átvitelét egy utolsó fázisban befejezte. Ez volt az egyik legnagyobb és legösszetettebb IT-áttelepítési projekt az európai bankszektorban – közölte a bank.

Az “Unity” elnevezésű projekttel azonban jelentős problémák merültek fel. 

Forrás Címlapfoto

Ez itt az Ön hirdetésének helye. Hirdetés elhelyezésével kapcsolatban írjon nekünk!

Neked ajánljuk
Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért.