A május 14-i sztrájk elmarad!
FRISSÍTÉS! A SZTRÁJK ELMARAD!
Részletek később.
Péntek délig adott határidőt megegyezésre a szakszervezet a Deutsche Bahn-nak, amivel el lehetett volna kerülni a most vasárnap este induló 50 órás sztrájkot, elfogadható ajánlat azonban nem érkezett a szakszervezet szerint.
A munkaadókkal folytatott kollektív szerződéses bérvitában (Tarifstreit) a Vasúti és Közlekedési Szakszervezet (EVG) vasárnap, május 14. estétől kezdve 50 órára bénítja meg a vonatforgalmat Németország-szerte.
Az idei harmadik figyelmeztető sztrájk vasárnap este 22:00 órától kedd éjfélig tart – jelentette be az EVG.
Hírek szerint már 20:00 órától várhatóak fennakadások.
A német vasút közölte, hogy a távolsági járatokat erre az időszakra teljesen leállítják, így egyáltalán nem indul majd ICE és IC vonat. A regionális vonatok is csak alig járnak, és ez további 50 másik vonattársaságot is érint.
Ezért vasárnap estétől jelentős kiesésekre és késésekre, menetrend változásokra kell számítani, vasárnap estétől szerdáig senki ne induljon vonattal útnak Németországban!
A távolsági vonatok kiesése nemzetközi szinten érinti a környező országokba utazókat és a teherszállítmányokat is.
Két napra megbénítja Németországot a vasúti sztrájk
A Deutsche Bahn az egész német vasúti közlekedést érintő “masszív hatásokra” számít.
Az összeurópai teherforgalomra is jelentős hatásokkal kell számolni.
– közölte a Deutsche Bahn.
Tíz európai árufuvarozási folyosóból hat a német vasúthálózaton keresztül fut.
A személyszállításban a vállalat méltányossági intézkedéseket jelentett be az érintett utasok számára.
A vasút élesen bírálta a szakszervezet által meghirdetett sztrájkot.
Ez az őrült sztrájk teljesen alaptalan és teljesen túlzó. Az EVG ahelyett, hogy kompromisszumokat keresett volna, hihetetlen 50 órára meg akarja bénítani az országot. Ez egy teljes sztrájk, amely nem tartalmaz szavazást, és utazók millióit érinti.
– mondta Martin Seiler, a humán erőforrás vezetője.
Ezekkel az intézkedésekkel a szakszervezet növelni kívánja a munkáltatókra gyakorolt nyomást. Az EVG már két országos figyelmeztető sztrájkot hirdetett a konfliktusban érintett távolsági és regionális közlekedésben, nagyrészt leállítva azt.
A szakszervezet február vége óta tárgyalásokat folytat a Deutsche Bahn és 50 másik vasúttársasággal a mintegy 230 ezer munkavállaló magasabb fizetéséről. A Deutsche Bahn-nal folytatott tárgyalások következő fordulóját május 23-ra tervezik.
A tárgyalások során a szakszervezet legalább havi 650 eurós emelést szeretne kialkudni a munkavállalóknak, vagy 12 százalékkal többet a felső jövedelmeknél, mindezt a kollektív szerződés egyéves futamideje mellett. A Deutsche Bahn ezzel szemben az április végén megkötött közszféra-megállapodáshoz akarja tartani magát.
Nagy felháborodást keltett az a médiajelentés, miszerint a Deutsche Bahn több ezer vezetője április végén legalább három számjegyű milliós összegű bónuszt kapott. A bónuszokat 30 000 alkalmazottnak, köztük mintegy 3800 vezetőnek fizették ki.
Vasúti források szerint a vállalat ezzel a dolgozók munkaszerződéseit teljesíti, amelyek közül néhány évtizedek óta hatályban van, és amelyek között kollektív szerződés alá tartozó alkalmazottak és vezetők is vannak. A vasúti társaság elmondta, hogy a pénzt április végén fizették ki.
Pénteken még volt remény arra, hogy a sztrájk mégiscsak elmarad. A Deutsche Bahn most úgy véli, hogy az EVG követeléseit teljesítették.
Az EVG-nek most be kell tartania ígéretét, és le kell fújnia az 50 órás figyelmeztető sztrájkot.
– követelte Martin Seiler, a DB személyzeti vezetője.
Az EVG másképp látja a dolgokat.
Mi valóban tárgyalást akartunk, de amikor a megoldás kulcsa már az asztalon volt, kihátráltak.
– mondta Kristian Loroch szakszervezeti vezető.
A szakszervezet ultimátumot adott a Deutsche Bahn-nak:
A Deutsche Bahnnak ma 12 óráig van ideje, hogy megakadályozza a figyelmeztető sztrájkot. Utána már késő lesz.
– mondta Loroch.
Pénteken, az ultimátum lejárta után az EVG bejelentette, hogy ragaszkodik a vasútnál vasárnap estétől tervezett 50 órás figyelmeztető sztrájkjához.
A vonattal utazók frusztráltak lesznek jövő héten, a szakszervezet szigorúan tartja magát a feltételeihez, amiből nem enged.
Neked ajánljuk
Mikor mehetünk nyugdíjba Németországban és mire számíthatunk?
A Familienkasse 5 trükkje, hogy ne kapd meg a német családi pótlékot
5 hasznos érdkesség Németországról
Németország – Az orvosok szövetsége enyhítéseket követel a koronavírus miatt hozott korlátozásokban
Németországban megnövelik a gyermek után járó betegszabadság napjait
Szülés Németországban a koronavírus idején – kórházban vagy nem? – blog
Németország: az alapnyugdíjjal sem biztos, hogy elég pénz marad
Szeretnéd tudni, hogy gazdag vagy szegény vagy Németországban?
A Kölni Dóm, 632 évig építették
Családostul kerékpárral a Bodensee és a Duna mentén – blog
2,5 millió ember keres havonta bruttó 2.000 Eurónál kevesebbet Németországban teljes munkaidőben
A német nyugdíj – az öregségi nyugdíjon túl
Munkaajánlatok szállással Németországban – 1. rész Munkakeresés Németországban
Németországban a PCR-teszt elvégzése igen költséges lehet
Magyaros Ostern – avagy egy magyar család húsvétja Németországban