Gazdasági válságot okozhat a magas dízelolaj ár Németországban

magas üzemanyag árak és gazdasági válság várható Németországban

Az üzemanyagárak robbanása hatalmas terhet ró a gazdaságra, amely veszélyezteti a munkahelyeket, a növekedést és a jólétet – figyelmeztet a német Középvállalkozások Szövetsége. Az kőolaj adót ezért ideiglenesen csökkenteni kell.




Egyre több német jár át a szomszédos országokba tankolni, Ausztriába, Csehországba. A téli időszakra magas fűtési árak várhatóak. Markus Söder az alacsony jövedelműek támogatását tanácsolja, az AFD az atomerőmüveket is újraindítaná. Az nyersanyag árak további növekedése várható.

Tekintettel a gázolaj új rekordmagas szintjére, a német Középvállalkozások Szövetsége drámai következményekre figyelmeztet a gazdaságra és a fogyasztókra nézve.

Az év végén a koronavírus válságot felváltja a gazdasági válság, miközben más európai országok körülöttünk gazdaságilag helyreállnak. Az üzemanyagárak robbanása hatalmas terhet ró a gazdaságra, veszélyezteti a munkahelyeket, a növekedést és a jólétet. Már most nyilvánvaló, hogy a szállítási, fűtési és anyagköltségek időbeli késéssel a fogyasztókra hárulnak, melyek magasabb bérigényeket eredményeznek. A középvállalkozások szemszögéből átmenetileg csökkenteni kell a kőolaj adót, és érezhetően meg kell növelni az ingázói átalányadót.

– mondta Hans-Jürgen Völz, a Középvállakozások Szövetségének vezető közgazdásza (BVMW).

A gázolaj ára minden idők legmagasabb szintjére emelkedett vasárnap.

A német benzinkutak benzinárai időközben megdöntötték az első árrekordot.

Egy liter gázolaj országszerte napi átlagban 1,55 Euróba került vasárnap, és így valamivel több volt, mint az előző rekordnapon, 2012. augusztus 12-én. A Super E10 rekordból mindössze 4,2 cent hiányzik és a benzin ára is meredeken emelkedett.




A kőolaj ára és a Dollár, valamint az Euró közötti árfolyam meghatározó az üzemanyagárak alakulásában.

A kőolaj ára jelenleg alacsonyabb, mint 2012-ben volt, de a Dollár lényegesen erősebb, mint 9 évvel ezelőtt. Ez drágítja az olajat Európában.

Szerepet játszik az év elején bevezetett CO2-adó is, amely az ADAC szerint literenként 7-8 Cent körüli hatással jár az idei tankoláskor. A dízel esetében az ősszel növekvő fűtőolaj-igény emeli meg annak árát.

Az FDP párt elnöke Christian Lindner közbelépést követel

“Ez minden bizonnyal téma lesz az SPD, a Zöldek és az FDP közötti közelgő tárgyalásokon” – mondta Lindner és arra számít, hogy a koalíciós tárgyalások jövőhét csütörtökön kezdődnek.




Tankolási turizmus Németországban

Forrás


Neked ajánljuk
Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért.