Jön a 49 Eurós “Deutschlandticket” a tervek szerint januártól

Jön a 49 Eurós Deuschlandticket Németországban a tervek szerint januártól

Ismét lesz egy olcsó, egész Németországban érvényes tömegközlekedési jegy: a német kormány és a tartományok megegyeztek szerdán a 49 Eurós “Deutschlandticket”-ről. Wissing közlekedési miniszter szerint a jegyet a lehető leghamarabb be kell vezetni. Az ár azonban idővel emelkedhet.




A közlekedési miniszterek egyelőre két évre tervezik a 49 Eurós jegyet bevezetni. A második évtől kezdve a jegy drágulhat az infláció mértékétől függően.

A pénzügyi kérdésekről szóló megállapodással a kormány és a tartományi vezetés szerdán döntött ennek megvalósításáról a 200 milliárdos segélycsomag keretében.

A kormány évente 1,5 milliárd Eurót fizet, a tartományok ugyanennyit.

Utasok milliói számára jön az országszerte érvényes 49 Eurós havi bérlet, ami hasonlóan, mint a nyári 9 Eurós jegy, a helyi és regionális közlekedésben a buszokra és vonatokra lesz érvényes.

A digitális “Deutschlandticket”-et havonta 49 Eurós bevezető áron, havonta felmondható előfizetés keretében tervezik megvalósítani. Azt még nem tudni, hogy a jegyautomatáknál papíralapon is elérhető lesz-e. A döntést a tartományok és a közlekedési szövetségek hozzák meg.




Különösen az ingázókat szeretnék ezzel az autókról a buszokra és vonatokra átterelni. Ez a környezetvédelmi célok elérését is segítené.

Még soha nem volt ilyen egyszerű az emberek számára az autóbuszok és vonatok használata.

– mondta Volker Wissing közlekedési miniszter.

A miniszter szerint a “Deutschlandticket”-et a lehető leghamarabb be kell vezetni:

A cél az, hogy januártól induljon.

– mondta Wissing Berlinben.

Hogy a januári bevezetés működni fog-e, az nyitott kérdésnek tűnik.

A Német Közlekedési Vállalkozások Szövetsége (VDV) szerint a január 1-jei kezdés kívánatos lenne: “Mindent megteszünk, amit tudunk“.

Ez azonban egyre kevésbé tűnik reálisnak. Valószínűbb, hogy 2023 első negyedévének végére sikerül csak bevezetni. A tartományoknak is döntéseket kell hozniuk. A VDV továbbá azzal is érvel, hogy számos más kérdés is megválaszolatlan maradt. Ez nem a havi 9 Eurós jegy, hanem egy előfizetés.

A 9 Eurós jegy utódja

Júniusban, júliusban és augusztusban a 9 Eurós jegyekkel egy hónapon át utazhattak az utasok buszokon és vonatokon egész Németországban. 52 millió jegyet adtak el, a politikusok és a közlekedési ágazat ezt nagy sikerként értékelte – többek között azért is, mert a jegy országszerte érvényes volt.




Wissing elmondta, hogy hosszú távon egy ilyen rendkívül olcsó viteldíj nem finanszírozható. Ezt követően különböző ármodellek kerültek megvitatásra. Október közepén a kormány és a tartományi közlekedési miniszterek elvi megállapodást kötöttek a 9 Eurós jegyet felváltó 49 Eurós jegyről. Döntés végül most született, hogy sikerült a finanszírozásról is megállapodni.

Tartományokon belül lehetnek eltérő, más lehetőségek. A 9 Eurós jegy után pl. Berlin a 29 Eurós havi bérlet mellett döntött, amely október óta előfizetéssel vásárolható meg, és csak Berlinben érvényes március végéig.

A segélycsomag részét képezi még a döntés a gázárfék és a villamosenergia-árfék bevezetése, a decemberi gázszámlák átvállalása, a menekültek finanszírozása, és a lakhatási támogatás (Wohngeld) kibővítése.

Forrás


Neked ajánljuk
Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért.