Májustól jön a 49 eurós Deutschlandticket Németországban

Májustól jön a 49 eurós deutschland ticket Németország szerte

Jön a Deutschlandticket: a 49 eurós jegy, a 9 eurós jegy utódja 2023. május 1-jétől lesz érvényes Németország szerte a tömegközlekedésben. Mit lehet már most tudni róla?




  • A 49-eurós jegy mint Jobticket
  • Május 1-jén indul
  • A Deutschlandticket havonta lemondható előfizetés formájában lesz elérhető
  • A kerékpárok nem utazhatnak ingyenesen vele

A 49 eurós havi bérlet május 1-jén indul. A kormány és a tartományok ebben állapodtak meg. Ez a tavaly nyári 9 eurós jegy utódja némi változtatásokkal. Az eredeti terv január 1-i kezdés volt, de a finanszírozásban nem sikerült megállapodni a tartományoknak a kormánnyal.

Mivel a kormány milliárdos összegekkel kompenzálja a közlekedési vállalatoknak a 49 eurós jegy által okozott bevételkiesést, a projekt uniós szintű állami támogatási jogi kérdéseket érint, ezért még az Európai Bizottság jóváhagyására van szükség.

A 49 eurós jegy bevezetése és érvényessége

Az értékesítés megkezdése előtt még technikai kérdéseket kell tisztázni. Egyebek mellett még mindig nem világos, hogy a jegy csak digitálisan vagy papíralapon is elérhető lesz-e. A jegyre már április 3-tól elő lehet fizetni pl. a bahn.de és a deutschlandticket.de oldalakon.

Egy hónapig lesz érvényes, és automatikusan meghosszabbodik, ha a tulajdonos nem mondja le időben. Havonta lehet majd felmondani.




Hol lesz érvényes a 49 eurós jegy/bérlet

A 9 eurós elődjéhez hasonlóan a 49 eurós jegy is érvényes lesz az összes helyi tömegközlekedési buszon, villamoson és vonaton Németország egész területén és a regionális vonatokon.

Az új jegy 49 eurós árával sokkal olcsóbb, mint sok havi előfizetéses bérlet a német nagyvárosokban.

Nem lehet használni az első osztályon, valamint nem lesz érvényes a ICE, IC, EC és a Flixtrain vonatokon.

Munkahelyi jegy – Jobticket: a 49 eurós jegy így még olcsóbb

Döntés született az úgynevezett Jobticketről is. Eszerint a munkáltatóknak lehetőségük lesz arra, hogy a 49 eurós jegyet Jobticketként adják munkavállalóiknak.

Ha legalább 25%-os kedvezményt nyújtanak, az állam és a tartományok további 5%-os kedvezményt adnak hozzá. Így a munkavállalók legalább 30%-kal olcsóbban juthatnak hozzá a jegyhez.




Mi vonatkozik a kerékpárok szállítására?

A kerékpárokat nem lehet ingyenesen magunkkal vinni az új bérlettel, arra külön jegyet kell váltani. A nyári 9 eurós bérlettel a kerékpárok ingyenes szállítása sem volt lehetséges. A Deutsche Bahnnál a helyi közlekedésben a kerékpáros napijegy jelenleg 6 euróba kerül.

Meddig marad 49 euró a bérlet?

A 49 eurós jegy bevezető szakasza 2 évig tart. De már a második évtől – azaz 2024-től drágulhat a jegy az infláció mértékétől függően. Részleteket a bahndampf.de oldalán olvashatunk.

Hosszú út áll a döntés mögött

A szövetségi és a tartományi kormányok közlekedési miniszterei egy 2022. november végi rendkívüli konferencián már megállapodtak a Deutschlandticket bevezetésének időpontjáról, ez 2023. április 1-jén lett volna, miután az év eleji bevezetést elvetették.

Az időpont azonban egyre inkább kitolódott, sok részlet még mindig tisztázatlan volt. Most Oliver Krischer (Zöldek), NRW közlekedési minisztere a közlekedési miniszterek konferenciájának elnökeként bejelentette, hogy a kezdési időpont május 1-je lesz.




A Deutschlandtickethez szükséges törvénynek azonban még át kell mennie a Bundesraton, a német parlament felsőházán, valószínűleg március végén, és az EU Bizottság jóváhagyása is várat magára.

A tartományok továbbra sem értenek egyet a Deutschlandticket formáját illetően, Bajorország már bejelentette a tisztán digitális jegy alternatíváját.

Volker Wissing (FDP) német közlekedési miniszter a kormány és a tartományi vezetők január 27-i ülésén egy korszerű és tisztán digitális jegyről beszélt.

Mivel ez kizárná az okostelefonnal nem rendelkezőket, Bajorország már bejelentett egy másik lehetőséget, ami nem papírformátumú lenne, hanem a digitális jegy alternatívájaként egy “chipkártyát” tervez, amely géppel leolvasható, de nem igényel okostelefont.

Ez lehetővé tenné, hogy a mobiltelefonnal nem rendelkező idősek vagy iskolások is használhassák a kedvezményes árú jegyet.

Forrás Forrás2

Ez itt az Ön hirdetésének helye. Hirdetés elhelyezésével kapcsolatban írjon nekünk!

További cikkek...

Kell a hely a menekülteknek: Berlinben 100 nyugdíjast költöztetnek ki egy idősotthonból

Kell a hely a menekülteknek: Berlinben 100 nyugdíjast költöztetnek ki egy idősotthonból
Weddingben az evangélikus egyház Johannesstift Diakonie alapítvány számos idős embernek mondott fel a ...

Ezek voltak Németország legveszélyesebb főpályaudvarai tavaly

Ezek voltak Németország legveszélyesebb főpályaudvarai tavaly
A német rendőrség számai alapján tavaly több mint 23 000 erőszakos bűncselekmény volt, ...

Március 1-től megszűnik a maszk-és tesztkötelezettség az egészségügyben Németországban

Március 1-től megszűnik a maszk-és tesztkötelezettség az egészségügyben Németországban
Németországban március 1-től, vagyis idő előtt lejárnak a megmaradt országos járványügyi intézkedések is, ...

Upahl: 400 fős menekültszállót terveznek egy 500 fős faluban Németországban

Upahl: 400 fős menekültszállót terveznek egy 500 fős faluban Németországban
Németországban, Mecklenburg-Vorpommern tartományban egy kis 500 fős faluban, Upahlban, 400 fő menekültet terveznek ...

Vasárnaptól lép életbe az embargó. Vajon drágul a dízel Németországban?

Vasárnaptól lép életbe az embargó. Vajon drágul a dízel Németországban?
Az uniós országok a hétvégétől kezdve már nem importálhatnak nyersolajtermékeket Oroszországból. Vajon a ...

Elfogták a németországi bankautómata-robbantó bandát – több mint 50 esetben robbantottak

Elfogták a németországi bankautómata-robbantó bandát - több mint 50 esetben robbantottak
A hollandiai Utrecht és Limburg tartományokban a rendőrség számos épületet átkutatott, és kilenc ...

Itt voltak a legnagyobb dugók Németországban tavaly

Itt voltak a legnagyobb dugók Németországban tavaly
Tavaly az ADAC 474 000 forgalmi dugót számolt össze Németországban, összesen 733 000 ...

Hiba volt a kijárási tilalom és a kapcsolattartási szabály a járvány ideje alatt – mondta Lauterbach

Hiba volt a kijárási tilalom és a kapcsolattartási szabály a járvány ideje alatt - mondta Lauterbach
A kijárási tilalmak, a kötelező maszkviselés a szabadban, a játszóterek lezárása a koronajárvány ...

Káosz Bajorországban a hatalmas hóesés miatt – a Fekete-erdő veszélyes lehet

Káosz Bajorországban a hatalmas hóesés miatt - a Fekete-erdő veszélyes lehet
A havazás miatt több száz baleset történt Bajorországban, 14 ember megsérült. Emellett több ...

Mától egész Németországban vége a maszk-kötelezettségnek a vonatokon és a tömegközlekedésben

Mától egész Németországban vége a maszk-kötelezettségnek a vonatokon és a tömegközlekedésben
Közel három év után mostanra szinte az összes maszkviselési kötelezettséget eltörölték Németországban. A ...

Kétszer annyi késelés Németországban a vonatokon 2022-ben – nehéz a kitoloncolás

Kétszer annyi késelés Németországban a vonatokon 2022-ben - nehéz a kitoloncolás
Egy jelentés szerint 2022-ben majdnem megduplázódott a vonatokon késsel elkövetett erőszakos cselekmények száma ...