A CSU pártelnök Markus Söder lehetségesnek tartja, hogy az új gyártású autóknál 2035-től a belsőégésű motor üzembe helyezése tilos legyen. Példakép: Kalifornia. Itt a benzin-és dízelautók üzembe helyezése 2035 után be lesz tiltva.
Bajorország miniszterelnöke ezt egy jó ötletnek tartja és ebben a Német Környezetvédelmi Hivatal is támogatja őt. Elnöke, Dirk Messner hasonlóan nyilatkozott:
“Kalifornia megmutatta számunkra a helyes utat.”
Söder egy végső határidőt szeretne kitűzni a belsőégésű motor használatának beszüntetéséhez.
“A fosszilis belsőégésű motorok, fosszilis üzemanyaggal nem lesznek üzembe helyezhetőek” – mondta Söder.
Az nem világos, hogy Södernek a szintetikus üzemanyagokkal kapcsolatban mi a véleménye.
A szakemberek szerint a jövőben nem csak az elektromos autóknak, de a szintetikus üzemanyagoknak is nagy jelentősége lesz a klímasemlegesség szempontjából.
Miközben a Német Környezetvédelmi Minisztérium a szintetikus üzemanyagokat elutasítja, ez sok országban másképp van.
Számos ország tervezi 2025 és 2050 között a belsőégésű motorok betiltását
Kaliforniában bejelentették, hogy a belsőégésű motor forgalomba helyezésének engedélyezését 2035-től betiltják
Kalifornia az Egyesült Államok legnagyobb lakosságával rendelkező állam. Kormányzója pár napja döntött úgy, hogy 2035-től csak a kibocsátásmentes új gyártású autókat engedi forgalomba helyezni. Így a benzin-és dízelautók lassan el fognak tűnni az utakról.
„A Kaliforniában megadott dátum számomra is ideálisnak hangzik“- mondta Söder.
Messner azt hangsúlyozta, hogy “Városainkban nincs szükség nagy terepjáróka, inkább kisebb, takarékos, kibocsátásmentes autókat szeretnénk a jövőben látni”
Kína más stratégiát választ, mint Európa
Miközben az EU az új kipufogógáz-szabályaival csak az elektromos autókat támogatja, Kína úgy gondolja, hogy csak az elektromos autók nem elegendőek a gazdaságuk növekedésének megtartásához.
A német autóipar legfontosabb autópiaca a következő két évtizedben a fejlesztések során hangsúlyt fektet az elektromos, a hibrid de a benzines autógyártásra is.
Kína 2035-ig minden második autóját le akarja cserélni elektromosra vagy feltölthető hibrid meghajtásúra.
FORRÁS: www.focus.de
Neked ajánljuk
Hét alapszabály a német családi pótlékkal kapcsolatban
ElolvasomMunkaajánlatok szállással Németországban – 1. rész Munkakeresés Németországban
ElolvasomBLOG: Magyarország vs. Németország – Miért gyenge a forint és miért mindig a szomszéd füve zöldebb?
ElolvasomMikor mehetünk nyugdíjba Németországban és mire számíthatunk?
ElolvasomIttas vezetés Németországban és a büntetések
ElolvasomA Duna forrása a Fekete-erdőben, Donaueschingen-ben
Elolvasom10+1 dolog, amit tudni érdemes a Németországba frissen érkezőknek
ElolvasomMunkaszerződés Németországban – legyen írásos!
ElolvasomHasznos tudnivalók a németországi óvodákról és bölcsődékről
ElolvasomAdókategóriák Németországban – érthetően
ElolvasomA Német Birodalom létrejötte 1871-ben – egy kis történelem videóval
ElolvasomA német iskolarendszer
ElolvasomBerchtesgaden Nemzeti Park Bajorországban – lezárhatják a híres Infinity-Pool-t
ElolvasomSzeretnéd tudni, hogy gazdag vagy szegény vagy Németországban?
ElolvasomNeuschwanstein kastély, Bajorország
Elolvasom