Németország: Söder 2035-től betiltaná a benzin-és dízelautókat – példaképe: Kalifornia

A CSU pártelnök Markus Söder lehetségesnek tartja, hogy az új gyártású autóknál 2035-től a belsőégésű motor  üzembe helyezése tilos legyen. Példakép: Kalifornia. Itt a benzin-és dízelautók üzembe helyezése 2035 után be lesz tiltva.

Bajorország miniszterelnöke ezt egy jó ötletnek tartja és ebben a Német Környezetvédelmi Hivatal is támogatja őt. Elnöke, Dirk Messner hasonlóan nyilatkozott:

Kalifornia megmutatta számunkra a helyes utat.

Söder egy végső határidőt szeretne kitűzni a belsőégésű motor használatának beszüntetéséhez.





A fosszilis belsőégésű motorok, fosszilis üzemanyaggal nem lesznek üzembe helyezhetőek” – mondta Söder.

Az nem világos, hogy Södernek a szintetikus üzemanyagokkal kapcsolatban mi a véleménye.

A szakemberek szerint a jövőben nem csak az elektromos autóknak, de a szintetikus üzemanyagoknak is nagy jelentősége lesz a klímasemlegesség szempontjából.

Miközben a Német Környezetvédelmi Minisztérium a szintetikus üzemanyagokat elutasítja, ez sok országban másképp van.

Számos ország tervezi 2025 és 2050 között a belsőégésű motorok betiltásátZahlreiche Länder wollen zwischen 2025 und 2050 Verbrennungsmotoren verbieten

Kaliforniában bejelentették, hogy a belsőégésű motor forgalomba helyezésének engedélyezését 2035-től betiltják

Kalifornia az Egyesült Államok legnagyobb lakosságával rendelkező állam. Kormányzója pár napja döntött úgy, hogy 2035-től csak a kibocsátásmentes új gyártású autókat engedi forgalomba helyezni. Így a benzin-és dízelautók lassan el fognak tűnni az utakról.

A Kaliforniában megadott dátum számomra is ideálisnak hangzik“- mondta Söder.

Messner azt hangsúlyozta, hogy “Városainkban nincs szükség nagy terepjáróka, inkább kisebb, takarékos, kibocsátásmentes autókat szeretnénk a jövőben látni”




Kína más stratégiát választ, mint Európa

Miközben az EU az új kipufogógáz-szabályaival csak az elektromos autókat támogatja, Kína úgy gondolja, hogy csak az elektromos autók nem elegendőek a gazdaságuk növekedésének megtartásához.

A német autóipar legfontosabb autópiaca a következő két évtizedben a fejlesztések során hangsúlyt fektet az elektromos, a hibrid de a benzines autógyártásra is.

Kína 2035-ig  minden második autóját le akarja cserélni elektromosra vagy feltölthető hibrid meghajtásúra.





FORRÁS: www.focus.de


Neked ajánljuk
Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért.