Friss bejelentés érkezett az osztrák vasúttól, mely szerint a Budapestről Linz, Salzburg, és München felé közlekedő járatoknál át kell szállni Bécsben. Az ÖBB megelégelte, hogy rendszeresen késnek a magyar vonatok a felújítási munkálatok miatt.
2023. szeptember 18-tól Győr-Hegyeshalom útvonalon pályafelújítási munkálatok kezdődtek meg, melyek várhatóan 2023. október 26.-ig tartanak. Azóta mindkét irányba menetrendi változások, illetve rendszeres késések voltak a Bécs felé tartó budapesti Railjet vonatoknál.
Vitézy Dávid a Facebookon jelentette be, hogy “a MÁV-nak nem sikerült pontosan (20-30 perc késésnél kevesebbel) közlekedtetni a Budapest-Győr fővonalon a vágányzár miatt megmaradt, egyetlenként még közlekedő óránkénti nemzetközi vonatokat, ezért az osztrák vasút, az ÖBB a vágányzár első két hetének tapasztalatai és többszöri figyelmeztetés után drasztikus lépést hozott:
Az osztrák vasúti társaság bejelentette, hogy hétfőtől, október 2-tól levágja a magyar Railjet vonatokat Bécsnél, melyek Linz, Salzburg, München fele közlekednek.
Ez azt jelenti, hogy akik München fele utaznak, Bécsnél át kell szállniuk.
Erre nagy valószínűséggel azért volt szükség, mert az osztrák vasút azt szeretné, ha Ausztriában pontosan járnának a vonatok, vagyis nem várják be a késve érkező budapesti vonatot.
Építési munkálatok miatt
Vitézy Dávid bejelentése a Facebookon:
“A MÁV-nak a Budapest-Győr fővonalon a vágányzár miatt megmaradt, egyetlenként még közlekedő óránkénti nemzetközi vonatokat sem sikerült pontosan (értsd 20-30 perc késésnél kevesebbel) közlekedtetni, ezért az osztrák vasút, az ÖBB a vágányzár első két hetének tapasztalatai és többszöri figyelmeztetés után ma egyoldalúan bejelentette: jövő hétfőtől levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról és kettévágja Bécsben a Linz, Salzburg, München fele továbbmenő budapesti railjet vonatokat. Ez nem csak átszállási kényszert jelent Bécsben, hisz nyilván azért teszi ezt, mert szeretné, ha Ausztriában pontosan járnának a vonatok, tehát a késve érkező budapesti vonatra nem fognak várni.
Mivel a nemzetközi vonatokon kívül minden más vonatot buszok pótolnak ezen a szakaszon, felfoghatatlan számomra, hogy az osztrákok jelzései után hogy nem sikerült a vonatokat olyan időpontban indítani Budapestről akár a menetrendet módosítva, hogy időben menetrend szerint odaérjenek Bécsbe. Ez tényleg a legkisebb odafigyelés vagy a probléma megoldásának szándéka mellett sikerült volna. Az, hogy ez mégis így történik, egyet mutat: lényegében az intézményes szakmai kontroll megszűnt a MÁV működése fölött, s ezt a fajta rugalmatlanságot és az utasok szempontjainak leghátulra sorolását következmények nélkül meg lehet tenni – az ország legfontosabb nemzetközi vasúti kapcsolatánál.”