Szerda este megkezdődött a vasúti sztrájk Németországban – csütörtök este 6-ig tart

Szerda este kezdődött (nov. 15) és a mai napig tart a vasúti sztrájk Németországban, ami miatt legfeljebb minden ötödik ICE- vagy Intercity-vonat közlekedik. Mit kell tudni?




Németországban a vasúti sztrájk szerda este 22:00 órakor kezdődött és csütörtök 18:00 óráig tart.

A mozdonyvezetők szakszervezete, a GDL fokozza a nyomást a Deutsche Bahnnal folytatott bérvitában. Két nappal a következő tárgyalási forduló előtt a szakszervezet bejelentette, hogy szerda este 10 órától csütörtökön 18 óráig figyelmeztető sztrájkba lép.

A járatok száma jelentősen csökken. A távolsági utazásokra vészhelyzeti terv van érvényben.

A vasút nagyon korlátozott számú járatokról beszél. A vállalat szerint az Intercity- és ICE-vonatoknak várhatóan kevesebb mint 20 százaléka fog közlekedni.

A regionális vonatok esetében is hasonlóan kevés járat indul, itt azonban regionálisan jelentős eltérések lehetnek.

A DB hosszabb, több ülőhellyel rendelkező vonatokat indít ez idő alatt, hogy minél több ember eljusson a célállomásra, ezt azonban nem tudjuk garantálni.

– közölte a Deutsche Bahn.




A Deutsche Bahn arra kéri az utasokat, hogy a figyelmeztető sztrájk ideje alatt kerüljék a nem létfontosságú vonatközlekedést, vagy halasszák el utazásukat. A DB szerint a szerdai vagy mai utazásokra szóló jegyek később is felhasználhatók. A jegy az eredeti célállomásra történő utazásra érvényes, még akkor is, ha az útvonal megváltozik.

Mi a helyzet az S-Bahn vonatokkal?

Az S-Bahn járatait is tömegesen érintik a sztrájkok. A hamburgi S-Bahn például vészüzemben közlekedik. A berlini S-Bahn valószínűleg szintén nagymértékben felfüggeszti járatait, és Stuttgart és Frankfurt – ahol sok GDL szakszervezeti tag van – forgalmát is súlyosan érintheti.

Hol tájékozódhat a menetrendről?

A Deutsche Bahn arra kéri az utazókat, hogy indulás előtt tájékozódjanak online a www.bahn.de oldalon vagy a Bahn alkalmazásban. A vállalat egy telefonszámot is létrehozott (08000-996633), amelyen az érintett utasok érdeklődhetnek az aktuális helyzetről, a vasút honlapján és a “DB Navigator” okostelefonos alkalmazásban pedig a vállalat tájékoztatást ad arról, hogy mely járatok indulnak, és hogy vannak-e alternatívák.




Mire lehet számítani?

A Deutsche Bahn szóvivője elmondta: “Arra is számítunk, hogy egyes régiókban egyáltalán nem fognak közlekedni a vonatok. Előre nem lehet megbízhatóan nyilatkozni arról, hogy mely régiókban lesznek a legsúlyosabbak a fennakadások. A vasúti áruszállítás is jelentősen érintett lesz, különösen a kelet-német tartományokban, ahol sok vasúti dolgozó GDL szakszervezeti tag.”

A sztrájk hatása azért is ilyen nagy, mert a GDL szakszervezet most nem csak a mozdonyvezetőket szólította fel a munka beszüntetésére, hanem a vonatkísérőket, a műhelyekben dolgozókat és a diszpécserszolgálatot is.

A vasúti diszpécserek koordinálják a vasúti közlekedést egész Németországban. Ha ők nincsenek jelen, az összes szolgáltató vonatai nem tudnak közlekedni.




Fizet-e a vasút a késésekért?

A sztrájktól függetlenül a késések esetén általában az általános utasjogok érvényesülnek. A célállomáson 60 perc késéstől a vasúti utasok a befizetett menetdíj egy részét – az egyirányú útra szóló menetjegy árának 25 százalékát – visszakapják. 120 perc késés esetén a visszatérítés mértéke 50 százalék. Az ügyfelek választhatnak, hogy a késésért járó kártérítést utalvány formájában vagy készpénzben szeretnék megkapni, és azoknak, akik érvényesíteni kívánják utasjogukat, nem kell késési igazolást bemutatniuk. A Deutsche Bahn információs rendszerében minden késést vagy vonattörlést rögzítenek és értékelnek.

A Deutsche Bahn a Deutschlandticket-tel utazóknak is fizet kártérítést?

A Deutschlandticket-tel vagy más bérlettel utazók 60 percet meghaladó késések esetén is kapnak kártérítést. Ezt átalányösszegben állapítják meg: Hosszú távú bérletek esetében ez másodosztályon öt euró, első osztályon pedig 7,50 euró. A Bahncard 100 esetében a második osztályon tíz euró, az első osztályon pedig 15 euró.

Milyen alternatívái vannak a vonatnak?

Ha mégis utazni szeretne vagy utaznia kell, a magánvasúti szolgáltatók vagy a távolsági buszok is szóba jöhetnek. A Flixbus és a Flixtrain szolgáltatók szerint a buszok és a vonatok a megszokott módon közlekednek. A legtöbb útvonalra továbbra is kaphatók jegyek is – írják. A vonatközlekedés általános zavara miatt azonban még a magánvasutaknál sem zárható ki a járattörlés vagy késés.

Forrás


Neked ajánljuk
Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért.