Többnapos vasúti sztrájk Németországban január 10-én hajnal 2 órától!

A mozdonyvezetők szakszervezete a GDL bejelentette, hogy szerdától, január 10-től ismét sztrájkba lépnek péntekig. Ezért Németország szerte 3 napos vonat és S-bahn leállásokra kell felkészülni.




A Mozdonyvezetők Szakszervezete (GDL) nem hétfőn, hanem szerda hajnalban kezdi meg a személyszállításban meghirdetett sztrájkját, amely várhatóan péntekig tart.

A GDL szakszervezet tagjait (Deutsche Bahn AG, a Transdev és a City Bahn Chemnitz)

január 10-én (szerda) hajnali 2 órától január 12-én (péntek) 18 óráig

munkabeszüntetésre szólítják fel – jelentette be a GDL.

A DB Cargónál a szállítmányozásban viszont január 9-én 18 órakor kezdődik a munkabeszüntetés.

“Kérjük az utasokat, hogy a sztrájk ideje alatt kerüljék a nem létfontosságú vasúti utazásokat, vagy halasszák el utazásukat. Németországon belül jelentős különbségek lesznek abban, hogy hol mennyi vonat fog közlekedni. A vasúti áruszállításban az ipar és a vállalkozások számára is jelentős korlátozások lesznek.” – áll a közleményben.

Továbbá ez olvasható a DB oldalán:

“A GDL (Német Mozdonyvezetők Szakszervezete) sztrájkja miatt január 10-én hajnali 2 órától január 12-ig bezárólag késések és vonatkimaradások lesznek a DB távolsági, regionális és S-Bahn járatain Németország-szerte.

A DB rendkívüli menetrendje csak nagyon korlátozott számú vonatot biztosít a DB távolsági, regionális és S-Bahn járatain.

Azok az utasok akiknek a sztrájk idejére szól a jegyük, azt egy későbbi időpontban is felhasználhatják, ill. január 9-én is. A menetjegy az eredeti célállomásra történő utazásra érvényes, még akkor is, ha az útvonal megváltozik. Az ülőhelyfoglalás díjmentesen lemondható.

Telefonos forródrót

Ha telefonon szeretne tájékozódni az aktuális forgalmi helyzetről munkatársaink szívesen segítenek Önnek. Az ingyenes forródrótot a 08000-996633-as telefonszámon érheti el.

Felhívjuk figyelmét, hogy a nagyszámú hívás miatt csúcsidőben hosszabb várakozási időre lehet számítani – kérjük megértését.

A járatokat a DB oldalán lehet követni.”

A GDL korábban többször is tartott már egynapos figyelmeztető sztrájkot, de a Deutsche Bahn hallani sem akart a szakszervezet követeléseiről.

Ezután megígérték, hogy a karácsonyi és újévi időszak alatt nem sztrájkolnak, de január 8-ára már kilátásba helyeztek egy lehetséges sztrájkot, bízva abban, hogy addig Deutsche Bahn megfelelő ajánlattal áll elő.




A Német Köztisztviselők Szakszervezete azonban nemrég közölte, hogy hétfőn és kedden valószínűleg nem lesz sztrájk, tekintettel a szövetség fontos konferenciájára, amelynek a GDL is tagja, és az oda való eljutást mindenkinek biztosítani akarták.

Most a szakszervezet azzal vádolja a Deutsche Bahnt, hogy nem használta fel a karácsonyi “tűzszünetet” arra, hogy tárgyalásra alkalmas ajánlattal próbálja megakadályozni a leállást.

A német vasút pénteken tett új ajánlatot, amire akkor a szakszervezet nem reagált.

A GDL legfőbb követelése a műszakban dolgozók munkaidejének heti 38 óráról 35 órára történő csökkentése, fizetéscsökkentés nélkül.




A GDL két kisebb vasúttársasággal, a Netinerával és a Go Aheaddel már kötött ilyen megállapodást. Weselsky szerint ezeket az eredményeket az egész ágazat számára modellként akarja megvalósítani.

Eldöntöttük, hogy a piacon csak hasonló megállapodásokat kötünk. Ehhez ragaszkodunk.

– mondta pár hete Weselsky.

Eddig a munkavállalók dönthettek arról, hogy több pénzt, több szabadságot vagy kevesebb heti munkanapot szeretnének. Például 39 óráról 37 órára csökkenthetnék a heti munkaidejüket, de 5,7%-kal kevesebb fizetést kapnának.

A vasút pénteken felajánlotta azt a lehetőséget, hogy ebben a felállásban akár 35 órára is csökkenthetik a munkahetet.

Akik szeretnének, azok akár heti 40 órát is dolgozhatnának egy kicsivel több pénzért. Ezzel azonban a vállalat tehát továbbra is elutasítja a GDL által követelt teljes bérkiegyenlítést.

Forrás


Neked ajánljuk
Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért.